Конференција Образовне политике засноване на подацима: Путеви образовања одраслих одржана је у Хотелу „Метропол“, у Београду 07. јуна 2021. године, у организацији Министарства просвете, науке и технолошког развоја и Агенције за квалификације, а уз подршку пројекта ИПА 2014 Развој интегрисаног система националних квалификација у Републици Србији.
Конференција је организована као подршка члановима радних група које је Министарсво просвете, науке и технолоког развоја формирало са задатком припреме предлога измена и допуна Закона о Националном оквиру квалификација Републике Србије и Закона о образовању одраслих, односно подзаконских аката којима се ближе уређују питања система и стандрада за одобравање статуса јавно признатог организатора образовања одраслих (ЈПОА) и стандарда за самовредновање и спољашње вредновање ЈПОА.
Уводну реч на конференцији дали су Вукашин Гроздић, саветник у Кабинету председнице Владе Републике Србије, помћници министра проф. др Габријела Грујић, и Милош Благојевић, затим Мартин Клауке, шеф II сектора операција, Делегација Европске уније у Републици Србији, проф. др Часлав Митровић, директор Агенције за квалификације и Барбара Рамбоусек, директорка за родну и економску инклузију, Европска банка за обнову и развој. Том приликом истакнут је значај образовања одраслих као једног од кључних инструмената усклађивања образовања са потребама тржишта рада, посебно узимајући у обзир снажне технолошке и економске промене са којима се суочава савремено друштво.
У другом делу конференције представљене су студије које су израђене уз подршку ИПА 2014 Пројекта, Програма „Знањем до посла – Е2Е“, као и уз подршку Европсе банке за обнову и развој.
Резултати студија потврдили су неопходност унапређивања система одобравања статуса ЈПОА у правцу веће флексибилизације процедуре, као и у правцу пружања континуиране подршке институцијама које су заинтересоване за организовање активности образовања одраслих. Посебан вид оснаживања потребан је и послодавцима заинтерсованим за активну партиципацију у систему образовања одраслих, посебно у делу спровођења практичне наставе у реалном радном окружењу.
Експерти су указали да је за правовремено и ефикасно идентификовање променљивих потреба тржишта рада неопходно оснаживање образовних институција за развој квалитетних програма обучавања и њихово прилагођавање потребама специфичних циљних група полазника. Индивидуализација услуге обучавања праћена квалитетном услугом каријерног вођења и саветовања препоруке су експерата који су анализирали квалитет реализације стручнх обука.
Најзад, системски приступ потребан је и када је реч о андрагошким компетенцијама наставника (предавача и интсруктора) – ова потреба потврђује се из године у годину, а додатно добија на значају са имплементацијом концепта целоживотног учења.
На конференцији презентовани резултати студија као и дате препоруке експерата представљаће полазну основу за рад формираних радних група чији се почетак рада очекује у наредном периоду.